CRM za veleprodaju i distribuciju

Vreme u kojem živimo, takozvano “moderno doba“, brzina i dostupnost svakog proizvoda ili usluge koje savremeni potrošač očekuje postavlja dodatne izazove pred firme koje se bave proizvodnjom, veleprodajom i distribucijom. Izazovi uglavnom proističu iz okruženja koje diktira zahtevni potrošač današnjice, a koje je neuporedivo dinamičnije i zahtevnije od onog u kojem smo živeli do pre samo 15 godina.  Ovo nas dovodi do onog što svaka firma koja se bavi veleprodajom i distribucijom veoma dobro zna, a to je “svaka propuštena prodaja je izgubljena prodaja“. Faktor konkurencije koja drži korak s modernim vremenom, a kada govorimo o zadržavanju postojećih ili privlačenju novih kupaca, nije zanemarljiv.

Koordinacija nije uopšte jednostavna kao što na prvi pogled izgleda. Proces koji uključuje upravljanje odnosom sa kupcima, proizvodima, višestrukim kanalima kroz koje prodaja funkcioniše, aktivnostima komercijalista na terenu, a i drugim poslovnim operacijama je izazovan i kompleksan.

Samo neki od izazova sa kojim se suočavaju prodavci na veliko i distributeri su:


  • Konstantno prisustvo i vidljivost krajnjim kupcima – potrošačima;
  • Upravljanje odnosima sa direktnim kupcima – maloprodajama;
  • Složenost u planiranju zaliha i izloženosti proizvoda;
  • Kontrola operativnih troškova;
  • Održavanje agilnosti rada i operacija;
  • Efikasno upravljanje aktivnostima zaposlenih, porudžbinama i isporukama;
  • Objedinjavanje i analiza podataka o svim operacijama na jednom mestu.

 

Budući da je poslovanje veleprodaje kompleksno – veleprodaja ima svoje klijente koju čini maloprodaja, a koja nadalje komunicira sa svojim klijentima, krajnjim korisnicima, kupcima, gde je jedina spona između ove tri karike upravo komercijalista, njegova efikasnost je od ključnog značaja. Shodno tome bitno je da imate odgovore na sledeća pitanja:


 

  • Da li svi komercijalisti sistemski vode brigu o izloženosti robe u objektima, komunikaciji akcija i promocija?
  • Da li vaši komercijalisti troše najveći deo svog vremena na najprofitabilnije klijente?
  • Da li i kako kontrolišete utrošeno vreme na manje profitabilne klijente?
  • Treba li vam mnogo vremena da sumirate sve informacije sa terena i dopremite do menadžmenta?
  • Kako za kratko vreme izvršiti optimalnu dopunu lagera?
  • Trošite li mnogo vremena na formiranju optimalne isporuke ili se vaše isporuke ne formiraju na osnovu popunjenosti kapaciteta i optimalne rute?

 


 

S druge strane efikasnost komercijalista nije jedini izazov s kojim se veleprodaja suočava, bitna stavka jesu i marketinške aktivnosti i merenje zadovoljstva klijenata. Moguće je da se koristite različitim alatima za marketinške aktivnosti, ali da imate poteškoće da ih uvežete? Ili, da niste sigurni na koji način se vodi Knjiga reklamacija, kao i da ne prikupljate dokaze o predmetu reklamacije na osnovu kojih bi se sistematski pristupalo procesu rešenja? Naposletku postoje i administrativni izazovi koji se odnose na ugovorne obaveze – da li vam one promiču i da li je to previše zahtevan posao.

Konkurencija koju čine velike strane korporacije ima jasno definisane, i kroz moderne aplikacije podržane procese koji su proistekli iz decenija iskustva na svetskom tržištu. I lokalna konkurencija je sve bolje organizovana i sve manje radi pomoću olovke i papira.

KAKO SE IZBORITI SA OVIM IZAZOVIMA?

Svi navedeni izazovi mogu da naruše vaš odnos sa kupcima a samim tim posredno i sa potrošačima.

Iako možda zvuči neverovatno, mogućnost da uhvatite korak ili odmaknete konkurenciji, a da pri tome maksimalno zadovoljite i kupce i potrošače postoji. Extreme može da vam ponudi:

  • Aplikativno rešenje bazirano na najbrže rastućoj Microsoft CLOUD platformi;
  • Rešenje u koje je implementirano višedecenijsko iskustvo iz oblasti veleprodaje i distribucije;
  • Aplikaciju koje se može podjednako efikasno koristiti i na mobilnim uređajima i na računarima, čak i kada nemate internet;
  • Rešenje koje se može integrisati sa vašim knjigovodstvenim sistemom i obezbediti unapređeno poručivanje sa terena;
  • Sveobuhvatni pogled na vaše poslovanje kroz izveštavanje koje može objediniti sve vaše IT sisteme;
  • Senior konsultanti sa višestrukim implementacijama iz oblasti veleprodaje i distribucije.

Ukoliko želite da vidite kako izgleda CRM za veleprodaju i distribuciju i da saznate više o njegovoj primeni popunite online formular ili nam pišite na informacije@extreme.rs i neko od nas će vam se javiti u najkraćem mogućem roku.